VW DUB Edition

Voor en door liefhebbers van Volkswagen

Foto Preview


Volkswagen gaat een nieuwe uitdaging aan: het grootste
Duitse autoconcern gaat onder een nieuwe merknaam
auto’s van de allergoedkoopste soort bouwen in
opkomende markten.

Op het moment is de Volkswagen Up het absolute
instapmodel onder de Volkswagens, en daarvoor was er de
Fox, maar het concern gaat het binnenkort zoeken in een
nog goedkopere hoek van de markt. In de opkomende
economieën van deze wereld, wel te verstaan. Daarom
komt er een heel nieuw merk bij in het concern, dat nog
onder Skoda en Seat gepositioneerd wordt. Onder deze
vlag zullen auto’s in de goedkoopste categorie
verkocht worden.

“We hebben de laatste tijd al heel wat expertise opgedaan met een speciaal aanbod voor
opkomende automarkten,” zegt Ulrich Hackenberg, de chef ontwikkeling bij Volkswagen,
tegenover het Duitse Auto Motor und Sport. Momenteel biedt Volkswagen bijvoorbeeld al
een speciale Polo aan op de Indiase markt, die daar € 7.000 kost. Ook is men van plan
om een auto ter grootte van de Seat Toledo te bouwen voor China.

De echte uitdaging zit echter in het segment daaronder, in de categorie van € 5.000 tot
€ 7.000 aldus Hackenberg. Of de productie van een auto van die soort zal plaatsvinden
in samenwerking met een Chinese partner is nog niet besloten. Hackenberg meent in
elk geval dat er voldoende ruimte in de auto moet zijn, en stelt zich een vierdeurs sedan voor.

Dit is hem, de nieuwe Volkswagen Beetle Cabrio. De
afgebeelde wagen is weliswaar een miniatuurmodel,
maar wel één op basis van de echte. Het origineel komt
binnen enkele maanden op de markt, wat ook voor het
verkleinde exemplaar geldt.

Op het in schaal 1 op 18 gepresenteerde schaalmodel
ontbreekt nog de kap. Het vouwdak komt bij de echte
Beetle Cabrio achterop de ronde bilpartij te liggen. De
Duitsers kiezen uiteraard voor een linnen dak, zoals bij
de traditie van de Kever Cabrio hoort. De vorm van de kap
wijkt af ten opzichte van zijn voorganger. De fabrikant
heeft het dak gewijzigd en gerestyled, waardoor ook met
gesloten dak de Beetle Cabrio een stuk stoer overkomt dan zijn voorganger.

Dat de Cabriolet de technische details van de hatchback overneemt, mag duidelijk zijn.
Het platform is verstevigd om het verlies aan torsiestijfheid te beperken. Op motorisch
vlak krijgt de Beetle de beschikking over een 1.2, 1.4 en 2.0 benzinemotor met 105 tot 200 pk.

De miniatuur-Beetle is gespot op de Tay Fair in Nürnberg, waar speelgoedfabrikanten
hun nieuwste creaties voor de komende twee jaar uitstallen.

Jawel, je kunt ‘m straks zelf gaan kopen: de productieversie
van de open Golf GTI wordt binnenkort door Volkswagen
gepresenteerd!

Eén weten we hoe dan ook: hij komt eraan. Tijdens het
Volkswagen- feestje bij de Wörthersee zagen we vorig
jaar zomer de conceptversie van het model, nu kunnen
we met zekerheid zeggen dat de Golf Cabrio GTI ook
echt z’n weg naar de productielijnen van de Duitsers
vindt. Lang hoef je niet te wachten, want we verwachten
de uiteindelijke versie van de auto al tijdens de
Autosalon van Genève, dus over enkele weken, in
vol ornaat te zien. De concept had al dezelfde 210 pk
sterke 2,0-liter TSI-motor als de gesloten Golf GTI, waar de  uiteindelijke Golf Cabrio GTI waarschijnlijk
niet van zal afwijken.

Tijdens het Wörthersee GTI Treffen zagen we ook een conceptversie van een Golf R zonder dak, maar
die lijkt niet productierijp te worden. De R is al verzwaard door z’n vierwielaandrijving, en om de stijfheid
te garanderen zou daar voor de open versie nog flink wat gewicht bij komen.

Een Volkswagen is de beste auto om de liefde in te bedrijven.
Tenminste, dat blijkt uit onderzoek van www.eileen.nl
onder 516 landgenoten. Of de respondenten echt
verstand hebben van buitenseks, is de vraag. Slechts
één op de drie ondervraagden heeft wel eens de
liefde bedreven in een auto.

Op de vraag in welke auto de deelnemers aan het
onderzoek seks hadden, antwoordde 13,2% met
Volkswagen. Opel staat op de tweede plaats (12,2%),
gevolgd door Fiat (7,1%).

Een vereiste voor seks in de auto is de interieurcapaciteit,
zo concludeert de website. De ondervraagden geven aan de
voorkeur te hebben voor een limousine, een camper of
een Amerikaanse bak. Onder de 55-plussers is de camper favoriet.

Groot nieuws voor klassiekerliefhebbers en het behoud van
het mobiele erfgoed. 17 november 2011 heeft de
Tweede Kamer het Amendement Van Vliet aangenomen.
De bevriezing van de MRB Vrijstelling voor klassiekers
is weer ontdooid.


Al sinds destijds – volgens velen nogal overhaast
– het ‘Amendement Cramer’ is aangenomen, waarbij
de vrijstelling motorrijtuigenbelasting (MRB)
voor klassiekers ouder dan 25 jaar per 1 januari
2012 bevroren zou worden, was de FEHAC daar met
het oog op de toekomst van het mobiele erfgoed
zeer ongelukkig mee. Het Amendement Cramer (CU) was gekoppeld aan het invoeren van de kilometerheffing. De kilometer heffing is inmiddels gesneuveld,
maar de MRB bevriezing voor klassiekers was daarbij even ‘vergeten’. Sindsdien heeft de FEHAC
zijn inspanningen nog verder opgevoerd, inclusief een aanhoudend pleidooi bij de
volksvertegenwoordigers - die ons immers allemaal vertegenwoordigen - om het mobiele erfgoed
een toekomst te geven.

Lees meer...

In de eerste vijf maanden van dit jaar heeft Volkswagen

Groep al twee miljoen kopers voor haar modellen
gevonden.Vorig jaar stond dezelfde verkoop teller op
1,86 miljoen eenheden.

De toename van 12% komt volgens de grote bazen van
Volkswagen door de aanhoudende groei in China, waar
bijna eenderde van de verkopen plaatshadden
(714.200 stuks, plus 15%) en de Amerika, waar de afzet
bijna 20% toenam. In Duitsland groeiden de verkopen ook,
zij het met 'slechts' 3,6%.

Volkswagen verkoopt modellen onder eigen naam, maar bezit tevens
de merken Audi, Seat, Skoda, Bugatti, Bentley en Lamborghini.

 

De Volkswagen T1, het klassieke personenbusje dat in 1950

het levenslicht zag, gaat een tweede leven beginnen als
tent. Sinds kort is een exacte replica van het retrobusje
in tentvorm verkrijgbaar.

De tent, die de officiële goedkeuring van Volkswagen heeft
gekregen, heeft dezelfde afmetingen als de ‘echte’ busjes
(schaal 1:1).

Hij is hoog genoeg om in te kunnen staan en biedt ruimte
aan vier personen. Bestaande uit twee aparte ruimtes,
biedt de tent de nodige privacy.

De 'Volkswagen Camper Van Tent' is verkrijgbaar in rood,
blauw en geel en kost 399 euro.

Meer info en foto`s Hier (site wel in Engels)

 

Vanaf 2013 doet Volkswagen mee aan het wereldkampioenschap
rally (WRC). Die participatie maakt de kans op een extra
snelle Polo R een stuk groter.

Op het moment is de Polo GTI de snelste versie van
Volkswagens B-segmenter. Omdat het model vanaf 2013
de rallyproeven in het WRC onveilig gaat maken, is het
goed mogelijk dat er ook een verder opgefokte Polo voor
de straat komt. Dat meldt Ulrich Hackenberg, lid van de
raad van bestuur bij Volkswagen, tegenover het Britse
AutoCar.

Lees meer...

Leuk, zo’n speciale Golf GTI als de Edition 35, maar het

succes staat of valt met de vanafprijs.

De Volkswagen Golf GTI Edition 35 kost 35.790 euro. Dat
is precies 3.500 euro meer dan de gewone Golf GTI kost.
Met zestraps DSG-transmissie is dit 38.090 euro.

De auto komt in drie kleuren naar Nederland: Candy White,
Tornado Red en Deep Black pareleffect.

Lees meer...

Met een dashboard dat je grotendeels bedient met je iPad,
elektrische aandrijving en een 40 kWh lithium-ion batterij is
de Volkswagen Bullidie debuteert op de autosalon wel een
heel moderne interpretatie van de aloude, aandoenlijke
T1-transporter.

In 2001 zette VW met de Microbus concept car al eerder
een auto op de beursvloer die teruggreep naar het
roemruchte busje uit 1950 dat in Amerika Microbus heette
en in Duitsland Bulli (vandaar de naam). Deze concept van
het Volkswagen designteam onder leiding van Walter de’Silva
en Klaus Bischoff borduurt daar dan ook fijn op voort. Het
uiterlijk grijpt met een aantal elementen (de dubbele kleurstelling en het
grote VW-embleem op de neus) terug naar het verleden, maar is met zijn
strakke lijnen, visueel doorlopende raampartij en LED-lampen vooral modern.

Lees meer...

Volkswagen heeft in London het doek getrokken van zijn
Taxi Concept, die is gebaseerd op de Up! conceptcar.

De Londense Taxi Concept is inmiddels de derde op rij. Een
Berlijn- en Milaan-editie gingen hem al voor. De variant
bestemd voor Londen is uiteraard in herkenbaar zwart
gespoten, terwijl op de zijkant het wapen van de stad siert.
Op het dak zien we de Britse vlag. Hij meet 3,73 meter lang,
1,68 meter breed en 1,60 meter hoog en biedt volgens
Volkswagen ruim voldoende leefruimte voor de passagiers.
Voor de aandrijving zorgt een elektromotortje van 115 pk.
Hiermee haalt hij een topsnelheid van 120 km/h en bedraagt
de actieradius 300 kilometer.

De Taxi Concept leunt op de techniek van de Up!, die als nieuwe Lupo gezien
mag worden. Wat precies de naam wordt, is niet bekend. Op de beurs van
Frankfurt wordt hij voor het eerst aan het publiek gepresenteerd.

 

Login

Facebook Image

Online

We hebben 78 gasten en geen leden online

Copyright © 2014 VW DUB Edition.
All Rights Reserved.